Sosiologisk institutt

Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt

Postdoktor Kenneth Bo Nielsen ved instituttet skriver om dette i en ny artikkel i Forum for Development Studies, forfattet sammen med Arve Hansen og Harold Wilhite.
Vegard Jarness, postdoktor ved Sosiologisk institutt, mottok lørdag Norsk sosiologforenings pris for beste engelskspråklige artikkel i 2015 for artikkelen ”Cultural vs Economic Capital: Symbolic Boundaries Within the Middle Class”.
Sosiologisk institutt tilbyr frå våren 2016 eit nytt kurs i "Life courses in a Scandinavian Welfare State". Kurset fokuserer på hvordan velferd blir formidlet i de ulike fasene av livet innenfor konteksten av en skandinavisk velferdsstat.
Vegard Jarness ved Sosiologisk institutt har publisert artikkelen "Modes of consumption: From ‘what’ to ‘how’ in cultural stratification research" om sammenhengen mellom klasse og smak.
Inger Elisabeth Haavet og Kari Wærness er gjesteredaktører for et temanummer i Tidsskrift for velferdsforskning med bidrag også fra Liv Johanne Syltevik ved Sosiologisk institutt.