Avdeling for naturhistorie

Nyhetsarkiv for Avdeling for naturhistorie

Etter flere tilfeller av brann ved uvettig bruk av engangsgrill i Grønevika og Sandholna badeplasser har Bergen kommune nå lagt ned forbud mot bruk av engangsgrill her. Det er satt opp fellesgrill i Grønevika som det er lov å bruke.
Avdeling for naturhistorie, Universitetsmuseet i Bergen, er stolte over å være vertskap for det aller første møtet i International Council for Archaeozoology (ICAZ) Medieval Period Working Group i september 2022.
Sommerles er en lesekampanje for barn i 1. - 7. klasse. Målet er å lese så mye som mulig i løpet av sommeren (1. juni - 31. august).
Ny innsikt i evolusjonen og opprinnelsen til det unike botaniske mangfoldet på afrikanske høyfjell er blitt publisert i PNAS.