Studieavdelingen
Kompetanseutvikling for studiekonsulenter

KUSK: Seminar om forebygging og håndtering av aggresjon i veiledningssituasjoner

Som del av KUSK (Kompetanseutviklingsprogrammet for studiekonsulenter) inviterer vi studiekonsulenter ved UiB som jobber med veiledning av studenter til seminar om forebygging av aggresjon i veiledningssituasjoner.

Bilde som viser person som blir sint
www.colourbox.com

Kompetanseutviklingsprogram for studiekonsulenter (KUSK) er et opplæringsprogram for studiekonsulenter ved UiB med formål å bidra til kompetanseheving for både nye og erfarne studiekonsulenter. Dette seminaret er relevant for både nye og erfarne studiekonsulenter som jobber med studieveiledning.

Hva gjør du dersom en student blir aggresiv i en veiledningssituasjon? Hvordan kan du roe ned en eskalerende situasjon? Vi er så heldige å ha fått med oss Bjørn Petter Hansen fra RESIMA for å snakke om følgende tema og gjøre deltakerne bedre rustet til å møte potensiell aggresjon i veiledningssituasjoner:

• Møte med aggresjon - hvordan kan vi forstå og legge til rette for trygge situasjoner?
  • Dempende strategier - forebygging, kommunikasjon og introduskjon til fysiske beskyttelsesteknikker.
  • Etter aggresjon - reaksjoner og oppfølging.

Alle studieadministrative ansatte som jobber med veiledning av studenter er velkomne til å melde seg på seminaret, men det er bare 30 plasser og det er første-mann-til-mølla-prinsippet som gjelder ved påmelding. Når påmeldingsfristen har gått ut vil vi sende ut bekreftelse om plass på seminaret.

Påmeldingsfristen er 1. mai og du melder deg på her. Vær obs på at påmeldingen er bindende, dersom du likevel ikke kan delta må du gi beskjed om det (helst innen) 1. mai.