Dannelsesemner
Undervisningsemner

Klima: Hva vet vi? Hva bør vi gjøre? (VIT212)

Globale klimaendringer er ett av de mest sammensatte og krevende samfunnsproblemene verden står overfor.

"Follow the leaders," Berlin, Germany, April 2011.
Isaac Cordal

Samtidig er vår forståelse av problemet begrenset ved at vi ikke klarer å skape kunnskapsfellesskap på tvers av faglige, sektorielle og nasjonale skillelinjer. Kan universitetet, med sitt mangfold av faglige perspektiver og akademiske kulturer, komme sammen for å danne en mer helhetlig tilnærming til tenkningen om klimaproblemet?

I dannelsesemnet «Klima: Hva vet vi? Hva bør vi gjøre?», inviterer vi forskere og studenter fra hele universitetet til å ta denne utfordringen og skape et universitetsfellesskap for kunnskapsbasert og kritisk samtale om noen av de mest krevende samfunnsspørsmålene vi står ovenfor i vår tid.

Tilknyttet innhold