Ansattsider

Tilbud til ansatte fra UiBs nasjonale og internasjonale partnere

UiB er medlem i flere nasjonale og internasjonale nettverk, organisasjoner og sentre, som har forskjellige tilbud til UiB-ansatte. Finn informasjon om muligheter for finansiering, kurs, mobilitet, og nettverksbygging her.

Finansieringsmuligheter - Prosjekt og forskningsaktivitet

Universitets- og høgskolenettet på Vestlandet - UH-nett Vest

• UH-nett Vest Forskere kan søke om inntil kr 200.000 til prosjekter som skal være samfunnsrelevante, og bidra til fornying og innovasjon i regionene. Det kan også søkes om intil kr 200.000 til prosjekter for å formidle forskningsbasert kunnskap.
  • Søknadsfrist: 15. oktober 2024.
  • Kontaktperson: kristin.hansen@uib.no

Peder Sather Center for Advanced Studies at the University of Berkeley

• Peder Sather Grant Søker må ha en Principal Investigator (PI) fra UC Berkeley og en PI fra UiB. Det kan søkes om inntil $25.000 som kan brukes til aktiviteter som workshops, mini-konferanser, pilotstudier, datainnsamling og andre forskningsaktiviteter.
  • Søknadsfrist: April 2024.
  • Kontaktperson: annette.servan@uib.no

MIT-University of Bergen Seed Fund

Finansieringsmuligheter - Mobilitet

The University of the Arctic - UArctic

• North2North er et mobilitetsprogram som UiB forskere, administrativt ansatte og studenter kan søke midler for å besøke nettverks-partnere. UiB fremmer én søknad årlig for finansiering. Det kan søkes inntil kr 27.000. Søknadsbeløp er avhengig av reisemål og varighet av besøk hos n2n-partnere.
  • Søknadsfrist: Februar 2024.
  • Kontaktperson: annette.servan@uib.no

Stipend fra Det Norske Universitetssenter i Paris

University of Washington og Memorial University of Newfoundland

• UiBs vitenskapelige ansatte og dr. gradsstudenter kan søke om midler for å dekke reise- og visumutgifter for et gjesteforskeropphold. Oppholdet kan benyttes til forskning, undervisning eller en kombinasjon etter avtale med mottakerinstitusjonen.
  • Løpende søknadsfrist.
  • Kontaktperson: annette.servan@uib.no

The Nordic Centre in China

• Ph.d.-kandidater, yngre forskere og vitenskapelige ansatte kan søke om midler for å finansiere et gjesteforskeropphold. Les mer om søknadsprosessen her.
  • Løpende søknadsfrist.
  • Kontaktperson: kristin.svartveit@uib.no

Partnersøk og nettverksbygging

The Utrectht Network

• Nettverket har flere Task Forces der man samarbeider med ansatte fra nettverkets partneruniversitet innen ulike tematiske områder.
    • Kontaktperson: kristin.skogedal@uib.no

Latin American Council of Social Sciences - CLACSO

• UiB-forskere kan publisere sine publikasjoner, artikler, bokkapitler eller hele bøker på Clacso sitt forlag. Man kan laste opp egne publikasjoner i CLASCO sitt virtuelle bibliotek.
    • Kontaktperson: hans.offerdal@uib.no

International Science Council - ISC

• Medlemmer får muligheten til å utforme handlingsplanen for ISC og programmer, i tillegg til å delta i ISCs rådgivende komiteer og arbeidsgrupper om spesifikke emner.
    • Kommunikasjonsrådgivere/vitenskapsformidlere kan lære av hverandre, nettverke, og samarbeide om hvordan man kan formidle forskning til allmennheten.
    • Kontaktperson: camilla.borrevik@uib.no

The Nordic Centre in India - NCI

UiB - Makerere samarbeidsprogram

The Southern African-Nordic Centre - SANORD

Infrastruktur og ressurser

The Nordic Centre in China

Inter-University Centre in Dubrovnik - IUC

• Informasjon om møterom og gjesteleiligheter som er tilgjengelig for UiB-ansatte finner du her.
    • Kontaktperson: hans.offerdal@uib.no

UiB - Makerere samarbeidsprogram

Arrangement og opplæring

International Science Council - ISC

Inter-University Centre in Dubrovnik - IUC

• IUC holder digitale kurs for ph.d.-kandidater.
    • The IUC Working Paper Series Forskere som deltar på IUC-aktiviteter kvalifiserer til å publisere og sende inn artikkelen som ble presentert i IUC-aktiviteten.
    • Kontaktperson: hans.offerdal@uib.no

The Southern African-Nordic Centre - SANORD