Hjem
Ansattsider

Innkjøp

Hovedinnhold

Som hovedregel skal alle innkjøp gjøres gjennom innkjøps- og fakturaløsningen. Bare unntaksvis kan en ansatt kreve refusjon for utgifter via selvbetjeningsportalen (feks. reiserelaterte utgifter og databriller). Skal du kjøpe en vare eller en tjeneste skal du derfor ta kontakt med innkjøper (bestiller) ved din enhet. Innkjøperen vil opprette en bestilling i universitetets bestillingssystem.

Opplys innkjøperen om behovet og det du vet om hva du skal kjøpe, feks: 

  • Navn på leverandør
  • Utenlandsk leverandør? Ja/Nei
  • Hva som skal kjøpes
  • Beløp (ekskl. mva)
  • Leveringsadresse
  • Leveringstidspunkt (hvis relevant)
  • Stedkode
  • Analysenummer eller prosjektnummer
  • Referanse til tilbud. Legg evt ved tilbud fra leverandør

Universitetet har rammeavtaler som gjelder kjøp av møbler, kontorrekvisita, IKT og en del tjenester. For oversikt over rammeavtalene, se Avtaleportalen.

Er kjøpesummen på mer enn 100 000,- NOK eks mva, må du kontakte Seksjon for innkjøp i forkant. For mer informasjon om anskaffelser og innkjøp, gå til Anskaffelseskartet.

Kontaktinformasjon til innkjøpere:

Ledelsen

Opprett henvendelse på UiB Hjelp https://hjelp.uib.no/

Velg: Bestille noe - Bestille vare/tjeneste - Bestille vare/tjeneste

Fakulteter

Fakultet for kunst, musikk og design:

Opprett henvendelse på UiB Hjelp https://hjelp.uib.no/

Velg: Bestille noe - Bestille vare/tjeneste - Bestille vare/tjeneste

Sentraladministrasjon

For alle avdelinger unntatt Eiendomsadelingen og IT-avdelingen:

Opprett henvendelse på UiB Hjelp https://hjelp.uib.no/

Velg: Bestille noe - Bestille vare/tjeneste - Bestille vare/tjeneste

Bibliotek og museum

Universitetsbiblioteket:

Opprett henvendelse på UiB Hjelp https://hjelp.uib.no/

Velg: Bestille noe - Bestille vare/tjeneste - Bestille vare/tjeneste

Universitetsmuseet:

Senter og frittstående enheter