Bergen sommer-forskerskole
Sommer-forskerskolen 2017

Velg mellom seks PhD-kurs

Velg mellom seks PhD-kurs ved årets Bergen Summer Research School. Kursene tar for seg migrasjon, høyere utdanning, global helse, vannforvaltning, fattigdom, og språkbruk i det offentlige rom.

Bergen view
Eivind Senneset

Den årlige sommer-forskerskolen legger opp til en tverrfaglig arena for å utforske og diskutere noen av de største utfordringene i vår tid. Rundt hundre stipendiater og forskere fra hele verden vil i år samles i Bergen fra 12. til 22. juni.

Søknadsfristen er 1. mars 2017.

Kursene blir bundet sammen av felles økter om forskningsverktøy, skriving og presentasjonsteknikk, forelesninger av høyt profilerte forskere, plenumsdiskusjoner, og en faglig utflukt.

Les mer om kursene

BSRS søker å skape et unikt miljø for å presentere, engasjere, diskutere pågående forskningsprosjekt.

Dette er den tiende gangen Bergen inviterer til en tverrfaglig PhD-sommerskole om globale utfordringer.

Bergen Summer Research School er en felles initiativ av Chr. Michelsens Institutt, NHH Norges Handelshøyskole, Høgskulen på Vestlandet, Uni Research og Universitetet i Bergen.