Det juridiske fakultet
Seminar:

Lov og rett i globaliseringens tidsalder

Globalisering og teknologiutvikling har endret verden og gitt oss nye, juridiske utfordringer. Hvordan påvirker dette måten vi som jurister tenker, arbeider og forsker på?

BIlde av bøker og justitia
Colourbox.com

Dette er temaet for et seminar ved fakultetet mandag 25. mars, arrangert av professor Bjarte Askeland og professor Jørn Jacobsen.

Denne dagen kommer to fremstående forskere fra Nederland og Frankrike/Tyskland til Det juridiske fakultet for å holde to svært relevante foredrag om tematikken.

Program for dagen:
Kl. 10.15: Kort introduksjon

Kl. 10.20:  Professor Jan Smits: Current challenges to legal scholarship.
Litt om Smits: Dekan ved Faculty of Law, University of Maastricht, The Netherlands. Han har deltatt i mange internasjnale prosjektier og antologier om rettsvitenskapelig metode. Se mer om Smits

Kl. 11.00:  Professor Jonas Knetsch: Legal Research as a Profession in the 21st Century
Litt om Knetsch: Professor i «comparative and civil law” ved Jean Monnet University, Saint –Etienne, France. Han har tysk bakgrunn og har arbeidet mye med komparasjon av tysk og fransk rett. Se mer om Knetsch.

Vafler kan påregnes. Ta med deg en kollega og kom!