Eiendomsavdelingen
Campus og bygg

Nye Ulrike Pihls hus – Fakultet for samfunnsvitenskaps studenthus

Læringsarealer i Ulrike Pihls hus
Nye Ulrike Pihls hus er et attraktivt sosialt studiested som styrker studentenes felleskap og faglig identitet, og bidrar til en givende studietid og et godt læringsutbytte.
Eivind Senneset

Huset er et sted man kan komme til om morgenen og bli gjennom dagen for egenstudier - alene eller i grupper, og for undervisning med fokus på studentaktive læringsformer. Huset har en rekke ulike læringsarealer og møteplasser, og her ligger SV studentenes egendrevne kafe/bar: Diskuterbar. Motto for ombyggingen har vært "Et hjem på campus".

Huset sto ferdig til høstsemesteret 2022 og har 12 undervisningsrom: Ulrikes aula (100p-200p), Aktiv 2 (60p) og 10 seminarrom (20p-36p). Huset har ca. 300 studentarbeidsplasser fordelt på 3 stille lesesaler (62p) og 3 store læringslandskap (238p). Undervisningsrommene kan brukes til studentarbeidsplasser når det ikke foregår undervisning.

I øverste etasje finner man kjøkkenfasiliteter.