Campus og bygg
Regler for informasjonsspredning, stands og profilering
Reglene regulerer de forskjellige former for informasjonsspredning, stands, profilering, salgs-, reklame-, vervingsframstøt og lignende bruk som foregår på UiBs eiendommer.
Hovedinnhold
Reglene innebærer blant annet at
- salg eller annen kommersiell virksomhet er ikke tillatt
- eksterne aktører kan bare få bruke UiBs arealer til informasjon i forbindelse med arbeidslivsdager, næringslivsdager og lignende der dette skjer i et samarbeid med fakultet og studentorganisasjoner.
Se detaljerte regler under.
Regler for informasjonsspredning og profilering
Regler for bruk av vrimle- og fellesarealer på Studentsenteret
Stands
Stands skal avklares med kontaktperson for stand ved hvert enkelt fakultet.
- Det medisinske fakultet - Gjert Bakkevold
- Fakultet for naturvitenskap og teknologi - Tina Marie Andersen
- Det humanistiske fakultetet - Susanne Ostendorf
- Det samfunnsvitenskapelige fakultetet - Helene Unneland
- Det juridiske fakultetet - (ta kontakt med informasjonssenteret)
- Det psykologiske fakultetet - Arne Magnus Morken
- KMD - Bjarte Bjørkum
- Studentsenteret - Kim Tuv
Plakater, tidsskrifter o.l.
- Godkjente studentorganisasjoner kan henge opp plakater på tilviste steder uten søknad.
- Tidsskrifter for studenter som kommer ut regelmessig skal fortrinnsvis plasseres på tilviste plasser, og i stativer beregnet for tidsskrifter. Utgiver må selv sørge for å fjerne gamle utgaver når nye plasseres ut.
13.10.2025
