Eiendomsavdelingen
Campus og bygg

Christiesgate 12 – Dialogen: et flerbruks læringslandskap for Det psykologiske fakultet

Læringsarealer i C12
Læringslandskapet Dialogen fungerer som Det psykologiske fakultets storstue. Her har vi kombinert møterom, undervisningsrom og lesplasser med sosiale soner og arrangementslokaler.
Sigmund G. Bolme / Eiendomsavdelingen

Sentralt i bygget til Det psykologiske fakultet, i 2. etasje rett ved siden av kantinen, finner vi Dialogen. Dette læringslandskapet ble åpnet vår 2023 og består av to seminarrom som kan slåes sammen (30 personer + 60 personer) og kan åpnes mot et stort læringslandskap med ulike typer møbler og en scene/fondvegg med stort lerret. I tillegg finner vi to møterom som øyer i landskapet.

Dette nye læringsarealet er tenkt som et flerbruksareal til undervisning og selvstudier for fakultetets studenter, til faglige og sosiale arrangementer der ansatte og studenter kan møtes, og til mindre konferanser. Dialogen er et areal som vil finne sin bruk gjennom utprøving. Til sammen utgjør Dialogen, kantinen og lesesaler i 2. etasje, sammen med de mange læringsarealene i 1. etasje med bl.a. den studentdrevne Kurerbar, og læringsarealene i underetasjen, et tre etasjers læringssenter for studentene ved fakultetet.