Senter for farmasi
Utdanning

Engasjerte elever fikk prøve legemiddelproduksjon på Åpen dag

Elever fra videregående skoler fikk en smakeprøve på farmasistudiet på Åpen dag 9.mars

Bli kjent med farmasistudiet
Engasjerte elever fikk prøve å støpe stikkepiller. I bakgrunnen skimtes underviser Marianne Heggø Hansen.
Jørgen Barth

Ansatte fra Senter for farmasi fikk onsdag 9. mars 2016 fortelle engasjerte videregåendeelever om hvorfor de burde velge å studere farmasi. Reidun L. S. Kjome fra forskningsgruppe for samfunnsfarmasi innledet og fikk med to sisteårsstudenter til å  fortelle om livet som farmasistudent, og fikk flere spørsmål om både jobbmuligheter, eksamener og forskning. Etter et innledningsforedrag fikk elevene selv prøve seg på praktisk farmasi. Foreleser Marianne Heggø Hansen og avdelingsingenør Zhe Xing fra galenisk farmasi lot ungdommene prøve å støpe stikkpiller med acetysalisylsyre. Dette er vanskeligere enn det ser ut, men de besøkende gjorde det overraskende bra, og Senter for farmasi håper vi ser igjen så mange som mulig av gårsdagens gjester ved studiestart til høsten.