Ansattsider
Minneord

Minneord om Jan Olav Eliassen (1963-2020)

Kolleger ved Eiendomsavdelingen har skrevet en siste hilsen.

Mann fotografert foran hav
Privat

Det var med sorg vi mottok melding om at Jan Olav Eliassen, driftsleder ved Eiendomsavdelingen i område 1, gikk bort mandag kveld 13. juli 2020 på hytten på Sotra.

Jan Olav etterlater seg kone og to voksne sønner.

Han var utdannet maskinist og en av våre mest erfarne medarbeidere med stor kunnskap om våre bygg og driften av disse. I tillegg til sine yrkesaktive år ved Driften ved UiB, levde Jan Olav sine barneår i tjenesteboligen på Odontologibygget der hans far var vaktmester. Jan Olav har vært ansatt på ulike områder på UiB, først på Armauer Hansens Hus i 1985, deretter som driftsleder på Driftsområde 1 fra 1994 ved omleggingen til fire driftsområder. I sitt virke fra driftskontoret på Sydneshaugen Skole, fikk han være med på store hendelser på område 1 som nytt jus-bygg i 1998, jus II i 2006, totalrehabiliteringen av Naturhistorisk museum og så videre, i tillegg til alle de hverdagslige oppgavene.

Det sies om Jan Olav at han kunne alt og visste alt om bygg og tekniske anlegg på område 1, helt ned til nummer på hver enkelt nøkkel. Tidligere hadde Jan Olav også ansvaret for eget renholdspersonale ved område 1.Han var god på digitale løsninger og fikk i tidlig fase ansvar for adgangskontroll og kortproduksjon.

Jan Olav hadde mange interesser. Han var blant annet aktiv i organisasjonen Fantango, Kom og Dans, med argentinsk tango som spesialfelt, han var veldig engasjert på hytten med mange prosjekter, han sverget til en sunn livsstil i matveien. Han likte sjølivet med egen båt og han var lenge aktiv i Sjøheimevernet.

Jan Olav var en trygg, sindig, samlende og god kollega. Med sine nesten 35 års erfaring fra bygningsdriften var han et viktig knutepunkt for alle på drift og alle brukerne han møtte og hadde kontakt med hver dag her hos oss.

Våre tanker går nå til hans nærmeste familie, hans bror Kjell Erik og øvrige kollegaer i driftsområdet.

Jan Olav vil bli savnet av alle som kjente ham i Eiendomsavdelingen, og alle andre ved UIB han møtte.

Det er svært trist at Jan Olav ikke er mer. Han var veldig godt likt og minnet om ham vil leve lenge. Vi deler sorgen med hans kjære ektefelle Edil og familien og lyser fred over hans minne.

Kollegaer ved Eiendomsavdelingen.