Kommunikasjonsplan (mal) og planlegging av arrangementer
Slik planlegger du kommunikasjonsaktiviteter.
Hovedinnhold
Når du skal gjennomføre et prosjekt eller et arrangement, handler det ofte om å nå en målgruppe med informasjon, få dem til å forstå et budskap, og kanskje handle på en bestemt måte. Tenk derfor på kommunikasjonsbehov og ideer til tiltak så tidlig som mulig i prosjektet.
I større prosjekt er disse stikkordene viktige å ta med i planleggingen av kommunikasjonstiltak:
- Målsetning med kommunikasjonen
- Målgrupper
- Hovedbudskap
- Kanaler
- Fremdriftsplan
Last ned mal for kommunikasjonsplan (word)
Målet med en kommunikasjonsplan er å definere mål, målgrupper og budskap. Det er også viktig å lage en konkret tiltaksplan som lister opp de kommunikasjonsaktivitetene man ønsker å gjennomføre. Tiltakene bør ha en tidsfrist og ansvar for gjennomføring bør fordeles.
Skal du arrangere et seminar eller konferanse?
Her finner du generelle ressurser som dreier seg om arrangementsstøtte. Disse kan være nyttige i planleggingsprosessen slik at du vet hva du bør være oppmerksom på i forkant, underveis og i etterkant av arrangementet.
