Det juridiske fakultet

Har du tatt juridiske emner fra før?

Hvis du har tatt juridiske emner ved andre læresteder, kan du søke om å få disse godskrevet i utdanningen din ved Det juridiske fakultet i Bergen.

lovsamling
Eivind Senneset/UiB

Du bør sende søknad om godskriving så snart som mulig etter at du takket ja til tilbudet om studieplass ved Det juridiske fakultet i Bergen. Informasjon om hvordan du søker finner du på nettsiden om godskriving av ekstern utdanning.

Skal du starte direkte på 2., 3. eller 4. studieår?

Har du søkt om å få godskrevet tidligere jussutdannelse og skal starte rett på 2., 3. eller 4. studieår er det også obligatorisk oppmøte mandag 12. august. Undervisningen starter i uke 33 for alle studieår.

Når får du svar på søknaden om godskriving?

Det juridiske fakultet søker å sørge for at så mye som mulig skal være klart til semesterstart (mandag i uke 33), slik at nye studenter med ekstern utdanning får riktige utdanningsplaner til semesterregistreringen. Dette betyr i hovedsak at det som er registrert i Studentweb skal være riktig, selv om studentene ikke nødvendigvis har mottatt et vedtak om dette i brevs form ennå.