Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner

Nyhetsarkiv for Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner

Seniorforsker PhD Helga Midtbø presenterte nye data fra FATCOR studien på European Society of Cardiology i Barcelona i august 2022. Hennes forskning viser høyere nivå av betennelsesmarkører i blodet hos kvinner enn menn med overvekt og fedme.
PhD student Annabel Ohldieck presenterte ny forskning på European Society of Cardiology kongressen i Barcelona august 2022. Hun viste at blodtrykket i 40-års alderen har større betydning for risiko for høyt blodtrykk senere i livet for kvinner enn menn.
PhD student Marit Sandberg presenterte resultater fra sin forskning på svangerskap og komplikasjoner hos kvinner med medfødte hjertefeil på årets nordiske kongress for epidemiologi, NordicEPI i Reykjavik. Vi gratulerer!