Sosiologisk institutt

Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt

I forbindelse med lanseringen av boken "We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism", er forfatterne Alf G. Nilsen og Laurence Cox intervjuet i På Høyden.
Professor Lise Widding Isaksen og forsker Mariya Bikova med et nytt prosjekt om voksne kvinner fra tidligere Jugoslavia i Norge
Professor ved Sosiologisk institutt, Sigmund Grønmo, har blitt utnevnt til æresprofessor ved Charles Darwin University (CDU) i Australia.
Sist ukes valg i Hellas har skapt en ny bølge av håp om at det finnes er alternativ til det rådende nyliberale hegemoni. I en ny artikkel i magasinet Ceasfire vurderer Laurence Cox og Alf Gunvald Nilsen mulighetene for liknende endinger andre steder i Eurpoa.