Geofysisk institutt

Nyhetsarkiv for Geofysisk institutt

Henriette Linge og fire andre undervisere får statusen Fremragende underviser. Som første utdanningsinstitusjon i Norge innfører Universitetet i Bergen meritteringsordningen.
Statsminister Erna Solberg åpnet i dag Vestfløyen i Geofysen, bygget som skal samlokalisere klimaforskerne i Bergen. Klimaforskning ved Bjerknessenteret og UiB er i verdensklassen, mener Solberg.
Årets julegave er allerede klar på MatNat: Animasjonen viser hvordan det nye læringssenteret blir.
Regjeringa og kunnskapsministeren gir 30 millionar kroner til rehabilitering av Geofysen. Dermed ligg alt til rette for at bygget vert etablert som hjørnesteinen i UiB si klimaklynge, og kan samle klimaforskingsmiljøa i Bergen.
Torge Lorenz disputerer meded avhandlingen ”Dynamical downscaling of North Sea winds: Reanalysis and ensemble predictions”.