SDG Bergen (N)
OUR OCEAN 2019 | SIDE EVENT

Diskuterte havrett og biomangfold på Our Ocean

Universitetet i Bergen, FN-ambassaden til Palau og IOC-UNESCO arrangerte et sidearrangement på Our Ocean-konferansen i Oslo i oktober 2019 for å belyse behovet for forskning og vitenskap rettet inn mot de pågående diskusjonene for å sikre biomangfold utenfor nasjonal jurisdiksjon til havs.

Professor Edvard Hviding moderated panel of Ngedikes Olai Uludong from Palau at UN, CEO Yimnang Golbuu from Palau International Coral Reef Centre, former IOC chair Peter M. Haugan and Kjell Kristian Egge from Norway MFA at Our Ocean 23 October 2019
LOV OG RETT PÅ DET ÅPNE HAV: Professor Edvard Hviding styrte ordet for et panel bestående av (fra venstre) Palaus FN-ambassadør Ngedikes Olai Uludong, korallrevforsker Yimnang Golbuu, tidligere IOC-leder Peter M. Haugan og Kjell Kristian Egge fra Utenriksdepartementet på Our Ocean-konferansen i Oslo i oktober 2019.
Sverre Ole Drønen, University of Bergen