Sosiologisk institutt
Ny artikkel

Analyse av nyliberalismens pågående krise

Alf Gunvald Nilsen, førsteamanuensis ved Sosiologisk Institutt, har sammen med den irske sosiologen Laurence Cox publisert et utdrag fra den nye boken We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism (Pluto Press).

Illustrasjon

Artikkelen er publisert på nettstedet Open Democracy og presenterer deres analyse av nyliberalismens pågående krise. På denne bakgrunn drøftes også potensialet for progressiv politisk endring drevet at sosiale bevegelser nedenfra.

Les hele utdraget "The twilight of neoliberalism: can popular struggles create new worlds from below?" her.

Les mer om boken "We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism (Pluto Press)" her.