Sosiologisk institutt
Boklansering

Boklansering på HISTORICAL MATERIALISM CONFERENCE

Boken "We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism" ble lansert i London i november. Se video her.

Forside bok

Lansert på internasjonal konferanse

Konferansen Historical Materialism, som avholdes årlig i London, var i år vert for en presentasjon av boken We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism.

Boken er skrevet av Alf Gunvald Nilsen (Sosiologisk Institutt, UiB) og Laurence Cox (Department of Sociology, National Univerity of Ireland, Maynooth).

Andmelslse av boken på Radikal Portal

Boken er anmeldt på nettstedet Radikal Portal av Asbjørn Wahl som bl.a skriver:

«Boka gir dermed viktige både teorietiske og analytiske bidrag i forståelsen av vår tid, av kapitalismens utvikling og av mulighetene og betingelsene for å overskride dagens stadig mer destruktive kapitalisme. Som bidrag til å forstå dagens samfunnsmessige utvikling og betingelsene for samfunnsmessig endring, samt til å veilede oss i å bygge sosiale bevegelser nedenfra, er den svært anbefalelsesverdig.»