Sosiologisk institutt
Nyhet

Hør podcast fra boklansering av New Subaltern Politics: Reconceptualizing Hegemony and Resistance in Contemporary India

11. september arrangerte Centre for Global South-Asian Studies ved Universitetet i København møte om boken, her med presentasjoner fra Nilsen og Roy, samt Kenneth Bo Nielsen (postdoktor ved Sosiologisk Institutt, UiB) og Luisa Steur (antropolog ved Københavns Universitet), som begge har bidratt til boken.

Nilsen podcast

Arrangementet i København er tilgjengelig som podcast fra Nilsens blogg.

Du kan gå direkte til opptaket av boklanseringen her.

Boken New Subaltern Politics: Reconceptualizing Hegemony and Resistance in Contemporary India (Oxford University Press) som førsteamanuensis Alf Gunvald Nilsen har redigert sammen med Srila Roy (University of the Witwatersrand) var i forrige uke for tema for arrangementer i både Oslo og København. Tirsdag 08.09 arrangerte Asianettverket ved Universitetet i Oslo et møte om boken ved Senter for Utvikling og Miljø. Alf Nilsen presenterte boken sammen med Srila Roy, og med kommentarer fra Arild Engelsen Ruud og Geir Heierstad.

Fredag 11.09 arrangerte Centre for Global South-Asian Studies ved Universitetet i København møte om boka, her med presentasjoner fra Nilsen og Roy, samt Kenneth Bo Nielsen (postdoktor ved Sosiologisk Institutt, UiB) og Luisa Steur (antropolog ved Københavns Universitet), og dette arrangementet kan høres her.