Hjem
Utdanning

Studieplan for MAMN-INFDID Fagformidling, vår 2024

Namn på grad

Mastergrad i informatikk - fagformidling

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Norsk og engelsk

Studiestart - semester

Haust (hovudopptak), vår (suppleringsopptak)

Mål og innhald

Informatikk har vorte ein viktig del av samfunnet og det er eit aukande behov for presis kunnskap og forståing om avanserte informatikk-emne. Ei mastergrad i informatikk med spesialisering i fagformidling vil gje deg med kunnskap og ferdigheiter for å tette kunnskapsgap mellom ekspertar og allmenta. Du vil samtidig læra avanserte emne innan informatikk og korleis du kan spreia denne kunnskapen til ei rekkje målgrupper, til dømes ekspertar på andre felt, allmenta eller studentar. Feltet fagformidling inkluderer forsking på korleis ein kan utvikla høgkvalitets informatikkurs, presentasjonar og aktivitetar, i stand til å formidla avanserte konsept, både innan utdanning og formidling.

Læringsutbyte

Kandidaten skal ved avslutta program ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Kandidaten

  • forstår avanserte konsept innan informatikk og kan effektivt formidla denne kunnskapen
  • kan viktige teoriar om didaktikk og formidling
  • kan nytta metodar frå didaktisk forsking for å dela kunnskap med publikum frå ulik bakgrunn
  • kan analysera samfunnsmessige konsekvensar av misoppfatningar rundt informatikk emne
  • kan analysera og delta i den faglege diskursen om informatikkformidling med utgangspunkt i fagets historie og tradisjonar.

Ferdigheiter

Kandidaten

  • kan identifisera kjernepunkta frå avanserte emne innan informatikk som er relevante for eit gitt publikum
  • kan bruka læringsteori til å sjølvstendig designa høgkvalitets informatikkurs, presentasjonar og aktivitetar
  • kan analysera didaktisk forsking relevant for informatikk, og sjølvstendig vurdera og argumentera for nytta av resultata
  • kan gjennomføra eit uavhengig, avgrensa forskings- eller utviklingsprosjekt innan didaktikk/formidling under rettleiing og i tråd med gjeldande forskingsetiske normer

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan analysera relevante etiske problemstillingar som ulikheter i formidling og utdanning, kunnskapsskilje og sosiale forskjellar
  • kan kommunisera om faglege problemstillingar, analysar og konklusjonar innan informatikk, både med spesialistar og allmenta.
  • har eit kritisk og analytisk syn på eige og andre sitt arbeid
  • kan bruka kunnskapane og ferdigheitene sine innan informatikkformidling for å formidla i djupna ny utvikling innan informatikk
  • kan formidla omfattande sjølvstendig arbeid, og meistrar uttrykksformene innan informatikkformidling
  • er i stand til å jobba sjølvstendig og som del av ei gruppe, og kan bidra til nytenking og i innovasjonsprosessar

Opptakskrav

Masterprogrammet bygger på en bachelorgrad fra Institutt for informatikk, eller faglig fordypning på minst 80 studiepoeng med matematikk og informatikk.

Bachelorgrad fra UiB som kvalifiserer:

  • Bachelorgrad fra Institutt for informatikk, UiB (BAMN-BINF, BAMN-DSCI (fom. høst 2020), BAMN-DSIK, BAMN-DTEK, BAMN-DVIT, BATF-IMØ, BAMN-INF)
  • Bachelorgrad i Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) med minst 15 STP (minst to emner på minst 7,5 studiepoeng hver) matematikk valgemner
  • Bachelorgrad i Kognitiv vitenskap med spesialisering informatikk

Eksterne bachelorgrader som kvalifiserer:

  • Bachelor Dataingeniør fra HVL
  • Bachelor Informasjonsteknologi fra HVL
  • Bachelor kommunikasjonsingeniør fra HVL

Andre bachelorgrader kan kvalifisere dersom du har minst 80 studiepoeng med matematikk og informatikk (opptaksgrunnlaget) og minst 40 av disse 80 studiepoengene må være i informatikk og minst 15 (minst to emner på minst 7,5 studiepoeng hver) av disse 80 studiepoengene må være matematikk. Viss både INF100 og INF109 er del av opptaksgrunnlaget, vil søkeren bare få uttelling for INF100. Et statistikkemne kan inngå som et av matematikkemnene (ikkje STAT100 og tilsvarende emner). MNF130 (og tilsvarende emner) teller som informatikkemner.

Du må også ha:

  • en snittkarakter på minimum C i emnene du får opptak på grunnlag av.
  • Språkkravene i både norsk og engelsk for dette studieprogrammet dekker du med generell studiekompetanse, enten på grunnlag av norsk videregående skole eller på annen måte.
  • Språkkrav for tospråklige program

Tilrådde forkunnskapar

Ein bachelor i informatikk eller eit relatert felt.

Gode programmeringsferdigheiter.

Obligatoriske emne

Studiet har to komponenter: Emnedel og mastergradsoppgave. Den samlede arbeidsmengden skal være 120 studiepoeng, der masteroppgaven er på 60 studiepoeng. Det er mulig å skrive masteroppgave på 30 studiepoeng.

Emnedelen

To emner er obligatoriske i masterstudiet:

INF234 Algoritmer

INFDID210 Introduksjon til didaktisk forskning

De andre emnene skal være på 200- eller 300-tallsnivå. Etter avtale med veileder, kan en ha inntil 10 studiepoeng på 100-nivå. Emne og eventuelt spesialpensum skal velges i samarbeid med veileder for å gi et godt grunnlag for å arbeide med masteroppgaven.

1.sem. Høst: INF234, valgemner

2.sem. Vår: INFDID210, Oppgave/valgemner

3.sem. Høst: Oppgave/valgemner

4.sem. Vår: Oppgave

Masteroppgaven: INF399 Masteroppgave i informatikk er på 60 studiepoeng. (Studenten kan i samråd med veileder velge å skrive en oppgave på 30 studiepoeng og utvide emnedelen tilsvarende). Masteroppgaven skal leveres innen en fast frist i slutten av fjerde semester, 20. november eller 1. juni.

Tilrådde valemne

PSYK202 Metode (Sterkt anbefalt)

BINF200 Analyse av biologiske sekvenser og strukturer

DAT250 Avanserte programvareteknologier (HVL)

INF227 Innføring i logikk

INF240A Kodeteori og kryptografi

INF250 Dataorientert visuell beregning

INF264 Innføring i maskinlæring

INF270 Lineær programmering

INF207 Sosial nettverksteori

MAT647 Didaktisk modellering

DAT355 Model-driven software engineering and reliable software systems (HVL)

Rekkefølgje for emne i studiet

Tilrådd rekkefølje for emna finn du under overskrifta «Obligatoriske emne».

Delstudium i utlandet

Opphald ved lærestadar i utlandet avtalast med rettleiar, og skal vere ein del av masteravtalen.

Arbeids- og undervisningsformer

I arbeidet med masteroppgaven skal du på selvstendig vis ta i bruk metoder og vitenskapelige arbeidsteknikker fra faget i undersøkelsen av aktuelle problemstillinger og implementering av nye løsninger.

I løpet av 1. semester skal studenten ha funnet seg en veileder. Sammen med denne skal hen bestemme et tema for oppgaven og lage en framdriftsplan med oversikt over kurs og milepæler i arbeidet med oppgaven.

Studiet blir gjennomført under veiledning av faglig veileder. Veileder skal gi råd om formulering og avgrensning av emne og problemstilling for oppgaven, litteratur, faglig innhold, arbeidsopplegg og framdriftsplan.

Undervisningsformen for emnene i masterstudiet skjer i hovedsak i form av forelesninger og grupper. Detaljer om emnene finner du i emnebeskrivelsene.

Vurderingsformer

Studiet avsluttes med en muntlig mastergradseksamen etter at masteroppgaven er levert inn, vurdert og blitt godkjent. Vurderingen på emnene i masterstudiet skjer i hovedsak i form av skriftlig og muntlig eksamen. Vurderingsform for hvert emne som inngår i masterprogrammet er omtalt i emnebeskrivelsen.

Karakterskala

Ved UiB er det to typar karakterskalaer: «bestått/ikkje bestått» og bokstavkarakterar på skalaen A-F.

For masteroppgåva nyttas bokstavkarakter.

Karakterskala for kvart emne som inngår i masterprogrammet er omtalt i emnebeskrivinga.

Vitnemål og vitnemålstillegg

Vitnemål på norsk med vitnemålstillegg (Diploma supplement) på engelsk vert utstedt når krava til graden er oppfylte.

Grunnlag for vidare studium

Masterstudiet gir grunnlag for opptak til forskarutdanninga (ph.d.-grad).

For å vere kvalifisert for opptak til forskarutdanninga må gjennomsnittskarakterane på emna i spesialiseringa i bachelorgraden, emna i mastergraden samt masteroppgåva vere C eller betre.

Ein må normalt vere tilsett i ei stilling som stipendiat for å få opptak.

Relevans for arbeidsliv

Information- and communication technology is more and more becoming a basic technology in all kinds of business activity and administration, and our candidates are strongly demanded to maintain and develop IT-systems. Many of the candidates also get employed by the IT-industry or within research and higher education.

Evaluering

Masterprogrammet vert kontinuerlig evaluert i tråd med retningslinene for kvalitetssikring ved UiB. Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no

Programansvarleg

Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet.

Adminstrativt ansvarleg

Det matematisk-naturvitenskaplige fakultet ved Institutt for informatikk har det administrative ansvaret for studieprogrammet.

Kontaktinformasjon

Ta gjerne kontakt med studieveileder på programmet dersom du har spørsmål: studieveileder@ii.uib.no Tlf 55 58 42 00