Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

Starting in 2021, EU’s next research and innovation framework programme is called Horizon Europe. Kristof Vlaeminck from UiB’s Brussels Office explains what this will mean to UiB researchers.
«Studentaktiv læring innenfor eksisterende ressursrammer», sier juryen. «Pedagogisk ut av en annen verden», mener studentene. Torsdag får førsteamanuensis Jan-Ove Færstad UiBs Uglepris for undervisningen i emnet Kontraktsrett 1.
Tirsdag 19. juni 2018 ble Forskningsrådets store evaluering av samfunnsvitenskapene i Norge – SAMEVAL – lagt frem. Universitetet i Bergen gjør det godt med ett institutt og tre forskningsgrupper i verdensklasse.
Ressursgruppens rapport til prosjektet Nygårdsgaten 5 er nå tilgjengelig. Dermed markerer det den endelige slutten på ressursgruppens grundige arbeid med anbefalinger for bedre tjenesteleveranser og arealer som er godt tilpasset arbeidsoppgavene.
Eldre med kognitiv svikt og demenssykdommer er særlig sårbare fordi søvnen deres endres dramatisk. Mer lys skal hjelpe disse pasientene.
UiB har kartlagt sin HR-praksis for forskere med sikte på status som «HR Excellence in Research». Arbeidsvilkår, rekruttering og karriere er noen av temaene som har vært diskutert i arbeidsgrupper.
Havklyngene på Marineholmen får rundt 40 millioner i bidrag til å utvikle og omstille de norske havnæringene. Ordningen Norsk Katapult skal hjelpe bedrifter å komme raskere fra idestadiet og ut i markedet.