Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

UiB og Skatteetaten har felles interesse av å styrke norsk skatteforskning. Mandag signerte UiB og Skatteetaten en avtale som skal sikre oppbygningen av et fagmiljø innen skatterett ved UiB.
Fire fagmiljø har fått EU-finansiering til internasjonale doktorgradssamarbeid. Gjennom programmet Innovative Training Networks (ITN) kan UiB no opprette seks nye stipendiatstillingar i geologi, arkeologi, meteorologi og psykologi.
Det ble i dag vedtatt i SV-fakultets styre å tildele status som merittert underviser til professorene Astrid Gynnild, Jens Kjeldsen, Frode Meland og Lise Rakner. Meritteringen gis til undervisere som i spesielt høy grad bidrar til å heve kvaliteten på undervisningen ved fakultetet.
Det er ingen motsetning mellom å hoppe på trampoline på "Newton" og beskrive relativitetsteorien i det konservative tidsskriftet Minerva, mener fysiker Inga Strümke. Nå verdsettes innsatsen med Den store formidlingsprisen for 2019.