Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

Fem fagmiljøer ved UiB søker, sammen med partnere innen forskning og næringsliv, om å bli Senter for forskningsdrevet innovasjon (SFI).
–Han er en av de mest engasjerte foreleserne vi har, han er veldig «hands on» og bryr seg om alt vi gjør. Han formidler teori på en måte som vi forstår og har et veldig deltakende undervisningsopplegg for studentene, sier studentene som nominerte ham.
Da USA valgte ut astronauter til måneferden ville de ha de tøffeste av de tøffe. I dag leter psykologene etter astronauter som er sosialt omgjengelige og litt flate følelsesmessig. Hør siste UiB Popviten og finn ut om du hadde egnet deg.
Diplomaten og havaktivisten Peter Thomson fra Fiji er en av ni nye æresdoktorer ved Universitetet i Bergen.
UiB-forsker Hakan G. Sicakkan skal lede det EU-støttede prosjektet PROTECT, som skal følge FNs to nye globale plattformer om migrasjon og flyktninger tett i årene som kommer.