Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

Med kø rundt kvartalet og direkte streaming av foredraga sine er geografiprofessor Terje Tvedt eit steg nærmare målet om å kome det han kallar samtida si historieløyse til livs.
Å nå bedre og bredere ut med forskingen blir stadig viktigere. I karriereutviklingsprogrammet Momentum er derfor kommunikasjon en naturlig del. På gruppens andre samling i Media City Bergen trente forskerne foran TV-kamera.
Viserektor for utdanning ved Universitetet i Bergen, Oddrun Samdal, sier at syv av ti UiB-studenter nå har dratt fra Hongkong. UiB følger tett opp dem som har valgt å bli igjen.
1000 år med rettshistorie på 200 minutter – og hvorfor er demokratiet under press i dag? Jørn Øyrehagen Sunde holder Aarebrotforelesningen i januar.
Musikk kan få gamle til å huske, språkløse til å kommunisere og det kan lindre både fysisk og mental smerte. – Det er som rein magi, sier forsker Viggo Krüger. I den nyeste utgaven av UiB Popviten forteller han om hvordan musikk påvirker hjernene våre.
Trond Mohn stiftelse feirer sine første 15 år. - Stiftelsen har betydd mye for både Universitetet i Bergen og samfunnet forøvrig, sier rektor Dag Rune Olsen.