Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Nyhetsarkiv for Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Og det er ikke bare fordi flere velger abort når de får vite at noe er galt med fosteret.
En ny studie fra Me-Can (Metabolic Syndrome and Cancer) prosjektet som involverer store helseundersøkelser fra Norge, Sverige og Østerrike, viser at høye nivåer av en metabolsk risiko-score er assosiert med en økt kreftrisiko både blant menn og kvinner. Den høyeste risikoøkningen ble funnet for nyrekreft og leverkreft blant menn og for livmorkreft og kreft i bukspyttkjertelen blant kvinner.... Les mer
Etter å ha sendt studenter til UEA i flere år, var det nå på tide å få noen tilbake.
Pressemelding fra Utenriksdepartementet: UD lyser ut en innovasjonskonkurranse for alle registrerte studenter i Norge. I denne innovasjonskonkurransen ber de om et visuelt konsept (en såkalt «mockup») for en smarttelefon-app for utdanning av unge jenter. Appen må være anvendbar både i Norge og i utviklingsland.