Prosjekt Energethics

Konferanse med fokus på 'Energy Impacts'

Flere forskere fra Energethics-prosjektet vil presentere egen forskning under ‘Energy Impacts’ konferansen som arrangeres ved Universitetet i Bergen i månedsskriftet februar/mars. Alle interesserte er velkommen til å delta.

Foto:  Anna Szolucha
Anna Szolucha

Over tre dager vil tredve forskere presentere sitt arbeid om energi og energiens påvirkninger. Fire forskere fra Energethicsprosjektet vil presentere følgende arbeider:

“Walking the Talk” Attempts of Energy Transition in the Albertan Oil/Tar Sands Region - Lena Gross (Universitet i Oslo)

Understanding Indigenous Strategic Pragmatism – Indigenous engagement with extractive industry developments in the Canadian North - Tarje Wanvik (Universitetet i Bergen)

Writing responsibility: Corporate reporting of social responsibility in a state owned energy company - Ingrid Birce Müftüoglu (Universitetet i Bergen)

Petroleum in the Barents Region: local content or dreams at sea? - Ragnhild Freng Dale (University of Cambridge, UK)

Under konferansens første dag vil også det nye nettverket Energy Anthropology Network lanseres. I panelet sitter blant annet prosjektleder Ståle Knudsen og Dr. Simone Abram (network convenor), som sitter i Energethics-prosjektets rådgivende styre.

Konferansen er gratis, og alle interesserte er velkomne.

Konferansen organiseres av: