Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Spengler får foreleserprisen

Førsteamanuensis Thomas Spengler, på Geofysisk institutt, er kåret til årets foreleser for undervisningsåret 2012/2013 på MN-fakultetet.

Studentenes pris
Foreleserprisen er studentenes pris, og det en egen komite nedsatt av Realistutvalget (RU) som kårer vinneren etter forslag fra fagutvalgene på instituttene. Utdrag fra begrunnelsen:

Thomas Spengler har gjennom det omfattende kurset GEOF326 Atmosfærens dynamikk, vist en særegen evne til å formidle faget på en god, profesjonell og forståelig måte.

Thomas Spengler er en foreleser som virkelig har et genuint ønske om å motivere og øke engasjementet til studentene sine, i tillegg til at han alltid er tilgjengelig utenom forelesningene. Gjennom nominasjonen er det tydelig at Thomas tar vare på, og vier mye tid til studentene. Det er ikke noen tvil om hvorfor han er høyt verdsatt av sine studenter, i tillegg til å være en viktig ressurs på Geofysisk institutt.

Sted og tid for overrekkelse av prisen

Overrekkelsen skjer tirsdag 15. oktober kl 12.00, i 1.etg Realfagbygget (vrimlearealet). Det er visedekan Harald Walderhaug, sammen med en representant fra Realistutvalget, som overrekker prisen. Prisen er på 30.000,-
Utdelingen inngår i arrangement PÅ VEI

Utdanningskonferanse