Forskargruppe for rettskultur

Konferanserapporten for "Nordic Legal Culture – Myth or Reality"-konferansen

5 studenter har skrevet en rapport om "Nordic Legal Culture: Myth or Reality?"-konferansen, som forskergruppen arrangerte i juni 2023.

Bilde av studentene som skrev rapporten.
Foran fra venstre: Louisa Torsteinsdatter Hersvik, Marie Larsgård Bak fra venstre: Vemund Straum, Håkon Overå Sætre, Vilde Lind Norvik

Forskargruppe for rettskultur arrangerte juni 2023 en konferanse om nordisk rettskultur, rettshistorie og komparativ rett ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen, med internasjonalt ledende forskere på feltet. I ettertid har 5 studenter skrevet en rapport om konferansen, som nå er klar for publisering. Rapporten dekker en rekke aktuelle temaer, som ble tatt opp underveis i konferansen. Vi er svært takknemlige for at vi får mulighet til å presentere sluttproduktet her.

Bak rapporten står Louisa Torsteinsdatter Hersvik, Marie Larsgård, Vemund Straum, Håkon Overå Sætre og Vilde Lind Norvik.