Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi

Nyhetsarkiv for Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi

Fredag 6. oktober markerte Senter for farmasi og Sjukehusapoteket i Bergen at det i år er henholdsvis 20 og 40 år siden opprettelsen med dobbelt jubileumsseminar.
The University of Bergen's Centre for Pharmacy has been granted a prestigious Erasmus+ cooperation partnership grant of €400,000 over 36 months for their FPD-Include project. FPD-Include, which stands for Faculty Professional Development for inclusion in pharmacy education, is a collaborative effort involving Utrecht University, San Pablo-CEU, Helsinki University, and the University of Bergen as... Les mer
Dates: 10-12 March Ideas flowed and action points were shaped at the SFU writing seminar last week that took place at SCANDIC Flesland hotel. Student representatives were engaged in the entire process and contributed with valuable feedback and ideas that are being implemented in the SFU application.
Senter for farmasi har arrangert workshop om refleksjon og verdier på Bjørnafjorden gjennom prosjektet FREMFARM. Studenter Miral Alabbasi og Oda Marie Vabø Haugane har snakket med både Ragnhild Holtskog og Hilde Frøyland om verdier, refleksjon og kommunikasjon i dagens farmasi.
Senter for farmasi ved Det medisinske fakultet tilbyr studieopphold i Tanzania gjennom prosjektet PEPER (Partnership to Enhance Pharmacy Education and Research). Vi har snakket med Camilla Brox og Marita Tøkje Sandven som nettopp er kommet hjem etter tre måneder i Dar-Es-Salaam.
Senter for farmasi ved UiB feirer støtte på fem millioner kroner til å gjøre studentene bedre forberedt til et stadig endrende arbeidsliv ved å bygge ferdigheter innen kommunikasjon og innovasjon.
Lone Holst ble farmasøyt fordi hun ikke ville bli lærer. Nå elsker hun å undervise farmasistudentene i Bergen.
Tre unge farmasøyter i Bergen har tro på at det er mulig å utnytte sin farmasøytiske ­kompetanse på nye måter og vil tilby legemiddelgjennomgang på legekontor.
Med tilgang på friske lokaler og et stort utvalg av samarbeidspartnere innen helse ser Senter for farmasi ved Universitetet i Bergen lyst på fremtiden.
Viser at det er gjennomførbart med risikotesting på apotek
"Det eneste kick du får av dette er en veldig sterk smak i munnen av ingefær".
Scandinavian Journal of Primary Health Care tildelte sin "Paper of the Year"-pris til forskningsgruppe for samfunnsfarmasi
I en ny artikkel skrevet av Kristine Heitmann og Lone Holst, masterstudent i farmasi Anja Solheimsnes og samarbeidspartnere fra UiO og RELIS, avdekkes det at over en fjerdedel av kvinnene med alvorlig svangerskapskvalme vurderte å avslutte svangerskapet.
Kristine Heitmann fra forskningsgruppe i samfunnsfarmasi disputerte onsdag 25. mai
Stipendiat Kristine Heitman har vært reviewer for, og bidrar med forskning til, en ny farmakopetekst for tranebær.
Elever fra videregående skoler fikk en smakeprøve på farmasistudiet på Åpen dag 9.mars
Artikkel fra forskningsgruppe i samfunnsfarmasi omtalt på Forskning.no

Sider