Institutt for geovitenskap

Maria Heim-Vögtlin Prize til Nele Meckler

Prisen er innrettet mot eksellente kvinnelige forskere for å muliggjøre at de kan ta opp igjen sin karriere etter opphold av familiære årsaker.

Sammen med biologen Armelle Corpet, vil Nele Meckler, Institutt for geovitenskap, motta Maria Heim-Vögtlin prisen for 2015, 23. september, ved et arrangement i det Sveitsiske forskningsrådet, Swiss National Science Foundation.

Meckler har tidligere mottatt både et ERC-starting grant og bevilgning fra Bergen Forskningsstiftelses rekrutteringsprogram.

Vi gratulerer!

Les mer om Mecklers forskning og kompetanse her.

Og artikkel om tildelingen på SNSFs websider her.

Meckler trekkes også frem som et godt eksempel på fremtidsrettet rekruttering i forbindelse med UiB og Bergen Forskningsstiftelses felles investering på 137 mill. kroner kommende år for å rekruttere fire internasjonale toppforskere til til universitetet i Bergen.

Les NRK-artikkel om saken her.