Institutt for informatikk
Ledige stillinger | Institutt for informatikk

Ledige stillinger som gruppeleder og dataorakel ved institutt for informatikk

Søknadsfrist: 22. mai

Ta del i kunnskapen
UiB

Institutt for informatikk søker etter gruppeledere til emner som skal undervises høsten 2017.

Arbeidet gir deg muligheten til å samarbeide med instituttets forskere om undervisningen, og er en svært god faglig erfaring å ha med seg ut i arbeidslivet.

Gruppelederjobben består av planlegging, undervisning og retting av oppgaver. Vi søker etter flinke informatikkstudenter med gode samarbeidsevner, som ønsker å hjelpe og motivere andre studenter.

Aktuelle emner kan være:

INF100 Grunnkurs i programmering

INF102 Algoritmer, datastrukturer og programmering

INF109 Dataprogrammering for naturvitenskap

INF122 Funksjonell programmering

INF143 Trygghet i distribuerte systemer

Det er også mulig vi trenger gruppeledere til andre emner på 100- og 200-nivå. Gi gjerne beskjed hvis du vil være gruppeleder på andre emner enn de som er nevnt over.

Alle gruppeledere må beherske norsk skriftlig og muntlig.

Er du interessert, send en kort e-post med følgende opplysninger:

- Hvilket eller hvilke emner du søker gruppelederstilling i (om flere emner sett opp prioritert rekkefølge)

- Hvilken kompetanse, og hvilke kunnskaper og egenskaper du har som gjør at du er godt egnet for å være gruppeleder i dette emnet

- Kort om din motivasjon for å være gruppeleder

I tillegg til gruppeledere søker instituttet også etter et dataorakel for høsten 2017. Det er mulig å søke på begge deler, spesifiser evt dette i søknadsteksten.

Informasjon om dataorakel-stillingen:

Dataorakelet ved institutt for informatikk skal bistå informatikkstudenter med enkle dataproblemer slik som: fikse linux-installasjoner som ikke vil samarbeide, hjelpe til hvis Eclipse krangler, bistå med nedlastning av dr. Java osv. Orakelet skal ha fast trefftid på lesesalen i første etasje og steke vafler til de som er innom, slik at dette tidsrommet også blir en sosial aktivitet for studentene.

Datahjelpen er hovedsakelig rettet mot de nye studentene, mens vaffelservingen og det sosiale er ment for alle. Har du en viss informatikk-kompetanse, og ellers er hyggelig, utadvendt og glad i kontakt med nye mennesker håper vi du søker på jobben.

Hvis du vil vise til karakterutskrifter eller vitnemål fra andre institusjoner enn UiB, må du sende kopi. Det samme gjelder attester på relevant arbeidserfaring.

Lønn i henhold til gjeldende satser.

Søknad med eventuelle vedlegg kan sendes studieveileder@ii.uib.no

Søknadsfrist: 22. mai