Boklansering Bergen: Schibsted – The Digital Transformation of a Nordic Media Giant
Hvordan navigerer man et av Nordens største mediekonsern gjennom den digitale revolusjonen – med mål om å ekspandere og komme styrket ut på den andre siden? Vi inviterer til samtale med forfatter Ole J. Mjøs, professor i medievitenskap, Universitetet i Bergen, som har gått tett på Schibsted’s strategiske veivalg og digitale og internasjonale reise.

Hovedinnhold
Hvordan navigerer man et av Nordens største mediekonsern gjennom den digitale revolusjonen – med mål om å ekspandere og komme styrket ut på den andre siden? Vi inviterer til samtale med forfatter Ole J. Mjøs, professor i medievitenskap, Universitetet i Bergen, som har gått tett på Schibsted’s strategiske veivalg og digitale og internasjonale reise.
Med i samtalen er Kjersti Løken Stavrum, daglig leder i Stiftelsen Tinius, eieren av Schibsted, og styreleder for Schibsted, og Didrik Munch, tidligere konsernsjef for Schibsted Norge og sentral i oppbyggingen av konsernets posisjon. Samtalen ledes av Sølve Rydland, politisk redaktør i BA, og sammen løfter de frem de store spørsmålene:
Hva er Schibsteds største suksesser og kriser? Hva var de viktigste vendepunktene i Schibsteds digitale ekspansjon? Hvorfor ble selskapet delt? Hva står på spill i kampen mot globale plattformselskaper – og hvordan ser veien videre ut for selskapet som har som mål å bli Nordens ledende mediedestinasjon?
Dette er en sjelden anledning til å få førstehåndsinnsikt i historien og fremtiden til et av de viktigste medieselskapene i vår tid.
Arrangementet er gratis og åpent for alle med interesse for media, ledelse, digital transformasjon, og samfunnsutvikling.