Institutt for biomedisin
Forsker Grand Prix

Vår kandidat ved Forsker Grand Prix 2020

Karina Prestegård skal vise frem sitt arbeid fra Institutt for biomedisin ved årets Forsker Grand Prix.

Karina Prestegård
Karina Prestegård jobber med å finne en kur mot verdens strengeste diett, føllings sykdom.
Andrea Magugliani

"Se for deg favorittmaten din og hva den er laget av. Deretter fjerner du kjøtt, fisk, meieriprodukter, egg, mel, ris og pasta. "

Forsker Grand Prix er en formidlingskonkurranse der ti forskere får fire minutter hver til å engasjere publikum og dommere.

I den innledende runden vil de ti forskerne presentere sin forskning på fire minutter, men kun tre går videre til finalerunden. Her får de fire nye minutter til å fenge både publikum og dommerne. Forskerne har brukt lang tid til å forberede seg, men hvem klarer å gå til topps når det virkelig gjelder? De to beste forskerne går videre til den nasjonale finalen i Trondheim 26. september.

Karina Prestegård jobber ved det biofarmasøytiske foretaket Pluvia og Institutt for biomedisin. Hun er en av deltakerne på årets Forsker Grand Prix.