Christiekonferansen

Nominer din kandidat til Christieprisen 2019

Kjenner du en brobygger?

Dan Olweus vinner Christieprisen 2018
I 2018 vant professor Dan Olweus Christieprisen for sitt anti-mobbearbeid. Hvem vinner i år?
Thro Brødreskift

Hvert år deles prisen ut til en person eller en virksomhet som har bidratt til god samhandling mellom forskning, utdanning og omverdenen. Gjennom arbeidet sitt skal de ha bidratt til å fremme eller synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen.

Prismottakere er enkeltpersoner, grupper, institusjoner, bedrifter eller organisasjoner innenfor forskning, kultur-, nærings- og samfunnsliv.

Nominasjonsprosessen er konfidensiell, og prisvinneren utpekes av en jury oppnevnt av styret ved Universitetet i Bergen. Som grunnlag for juryens arbeid må det foreligge en utfyllende skriftlig begrunnelse (1-3 sider) for hver kandidat.

Prisen er på 250 000 kroner, i tillegg til et kunstverk og et diplom.

Alle er velkomne til å nominere kandidater. Fristen er 8. februar. Send inn til: christiekonferansen@uib.no

Tidligere vinnere av Christieprisen

• 2018 - Dan Olweus
  • 2017 - Frank Aarebrot