Christiekonferansen

Nyhetsarkiv for Christiekonferansen

Kjenner du en brobygger? Nå kan du nominere kandidater til årets Christiepris. Nominasjonsfristen er fredag 23. februar.
Skeiv identitet som politisk valuta er tema for Christiekonferansen 26. april 2022. Her kan du lese mer om hvem du møter i de ulike sesjonene.
I år er det 50 år siden Stortinget vedtok at homoseksuelle handlinger ikke er kriminelle. "Skeiv identitet som politisk valuta" er tema og tittel for Christiekonferansen 26. april.
Med over 900 påmeldte var årets Christiekonferanse, som for første gang var åpen for alle, en suksess. På programmet var det flere fremtredende forskere, politikere og samfunns- og næringslivstopper, og flere av dem var tydelige på at det trengs et nytt skattesystem.
Christiekonferansen 2020 avlyses for å hindre koronasmitte. Pandemien er en krevende situasjon, hvor hensynet til liv og helse må prioriteres.
Nye økonomiske forretningsmodeller og trender påvirker oss, både som samfunn og individ. Den teknologiske utviklingen endrer på en fundamental måte hvordan mennesker og bedrifter samhandler og markeder fungerer. Årets Christiekonferanse er i samarbeid med Norges Handelshøyskole (NHH) og finner sted tirsdag 27. april 2021.
Kunstig intelligens blir ofte beskrevet som en usynlig trussel som mennesket bør kontrollere og begrense. Men hva om vi ser på robotens muligheter? Hvordan kan vi utnytte dem best mulig?
Direktør for Norsk Polarinstitutt, dr.philos Ole Arve Misund, er utnevnt til årets æresalumn 2018 ved Universitetet i Bergen.
Vi spør: Hva betyr toleranse i vår tid? Hvor mye kan vi tolerere? Hvem bestemmer hva vi skal tolerere? På årets Christiekonferanse utforsker vi toleransens grenser.
Kjenner du en brobygger? En som har vist at forskning og utdanning er viktig for samfunnet?
Gikk du glipp av Christiekonferansen 2017? Nå kan du se konferansen i opptak.
Fremtiden er tema for årets Christiekonferanse som finner sted i Grieghallen 25. april.
Kjenner du en brobygger? Noen som har bidratt til å synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen?

Sider