DigUiB
UiB nettkurs

Ny runde med gratis nettkurs fra UiB

Er du interessert i hva som driver klimasystemet og klimaendringene, eller kunne du tenke deg å lære mer om hvordan man kan arbeide systematisk med å bedre arbeidshelsen i utviklingsland? Denne høsten byr på nye sjanser til å ta ett av UiBs åpne nettkurs.

Two men working at a melting plant in Tanzania
Gro Tjalvin

Høsten 2015 og våren 2016 gjennomførte UiB for første gang massive, åpne nettkurs (moocs) på plattformen Futurelearn. Det er gratis for alle å delta på kursene.

Causes of Climate Change

Kurset Causes of Climate Change samlet over 8000 deltakere fra hele verden som i løpet av tre uker tok for seg seks filmer, quizer, interaktive modeller, diskusjonsforum og pensumtekster.

Kurset fikk svært gode tilbakemeldinger fra deltakerne:

"A brilliant course that was both challenging and informative"

"Thank you again to the University of Bergen and to Professors Kerim Hestnes Nisancioglu and Asgeir Sorteberg for their lectures and explanations. It's been very interesting and challenging and thoroughly enjoyable."

Også tidligere studenter ved UiB grep sjansen til å holde seg oppdatert på et tema de var interessert i.

Causes of Climate Change starter en ny kursrunde 5. september. Meld deg på nå!

Occupational Health in Developing Countries

Kurset Occupational Health in Developing Countries er spesielt rettet mot dem som jobber med arbeid og helse i utviklingsland.

– Med et nettkurs som dette når vi mange som ellers ikke har tilgang til denne kunnskapen, sa professor og leder for kurset Bente Elisabeth Moen da kurset gikk for første gang i vår.

Blant de mange gode tilbakemeldingene på kurset var disse:

"Thank you so much University of Bergens and your team of educators for this invaluable opportunity to undertake this course. i am indeed profoundly humbled and exceedingly grateful."

"My country and my company will from today benefit a greatly from the knowledge i have acquired from you. Thank you very much."

Occupational Health in Developing Countries starter igjen 17. oktober. Meld deg på nå!