Bergen sommer-forskerskole
BERGEN sommer-forskerskole 2020

Forskning som stimulerer til sosial handling

Hvordan kan forskningen din bidra til å løse globale utfordringer? Hvordan utvikler, driver og formidler du forskning for å stimulere til sosial endring?

Stacking rocks
Pixabay

Den årlige Bergen sommer-forskerskole (BSRS) er et tverrfaglig møtested for å utforske noen av de største utfordringene i vår tid. Neste sommer skal vi se på grensesnittene mellom vitenskap, samfunn og politikk.

Bergen, 8. til 18. juni 2020

Seks parallelle kurs vil ta for seg viktige globale utfordringer, inkludert klimaendringer, energiomstilling, bærekraftige hav, media og demokrati, mat-systemer og migranters helse.

Sammen med tverrgående keynotes og sosiale sammenkomster vil kursene være til nytte for 100 PHD-kandidater som ønsker å utvikle ferdigheter i det å skape kunnskap som kan bidra til sosial handling.

Vitenskapelig direktør for BSRS 2020 er professor Håvard Haarstad ved UiBs Institutt for geografi. Han leder Senter for klima og energiomstilling (CET), og Spaces of Climate and Energy Lab (SpaceLab).

Søknadsfrist: 15. februar 2020
Påmeldingskjema og detaljert informasjon på våre engelske sider.

Våre kurs neste sommer:
Kursbeskrivelser kun på engelsk

Byer i klima- og energiomstilling

Bærekraftig utvikling og livet under vann

Global klimastyring

Faktorer for migranters helse

Globale mat-systemer

Media for demokrati?

Følg oss på Facebook og Twitter for å få oppdateringer om programmet.

Bergen sommer-forskerskole er en felles initiativ av Høgskulen på Vestlandet, Chr. Michelsen Institutt, NHH Norges Handelshøyskole, NORCE Norwegian Research Centre AS og Universitetet i Bergen.