Forskerskole i informasjons- og kommunikasjonsteknologi
Årlig Samling

IKT-forskerskole: Årlig samling 2019

Hvert år arrangerer IKT-forskerskolen ved Institutt for informatikk en samling der ph.d.-kandidatene får anledning til å diskutere sin forskning med hverandre, bygge forskningsnettverk og forbedre presentasjonsferdighetene sine.

Solstrand fjord view
Fjord view from Solstrand Hotel
Stefanie Meyer

IKT-forskerskolens årlige samling arrangeres av ph.d.-kandidater som er tatt opp i instituttets ph.d.-program. Formålet med samlingen er at stipendiatene får en felles arena som de kan bruke til å styrke sine forskningsnettverk, som fremmer samarbeidet og som gir dem muligheten til å holde et seminar / en forelesning over selvvalgt emne for å fullføre 1 av de 3 påkrevde studiepoengene i formidlingsdelen av opplæringsdelen.

Påmeldingen er avsluttet. Dere kan se på programmet ved å følge denne lenken.

Følgende ph.d.-kandidater vil holde et seminar / en forelesning over selvvalgt emne:

• Nikolay Keleyski, Side-channel attacks
  • Diana Davidova, Lattices and Bilattices
  • Benjamin Chetioui, Modern OS protection layers
  • Irene Villa, Data hiding
  • Navid Ghaedi Bardeh, The Boomerang attack
  • Sachin Valera, An Introduction to Knots
  • Emmanuel Arrighi, The Steiner Tree problem
  • Alessandro Budroni, Pairing-Based Cryptography and SOK
  • Zhaoran Zhou, An Introduction of Gene Co-Expression Network Analysis
  • Dan Zhang, Solving Learning with Noise problem: A decoding method
  • Ramin Hasibi, Resource Allocation for Dual Connectivity in 5G Cellular Networks
  • Laura Garrison, SpectraMosaic: An exploratory tool for the interactive visual analysis of magnetic resonance spectroscopy data
  • Isaac Andrés Canales Martínez, A brief history of a cryptographic record

Ta gjerne kontakt med arrangementskomiteen (Benjamin Chetioui, Isaac Andrés Canales Martinez, Wrya Kadir) hvis dere har spørsmål.