Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner
Nyhet

Fakultetets pris for beste forsknings-/innovasjonsmiljø tildelt Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner

Eva Gerdts
Eva Gerdts

Forskningsgruppen Hypertensjon og hjertedynamikk/Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner ved leder Eva Gerdts fikk 20.10.21 overrakt fakultetes pris for beste forsknings-/innovasjonsmiljø i 2020. I sin takketale gav Gerdts innblikk i deler av forskningen som er bakgrunnen for at Senteret ble opprette med nettopp henne som leder. Prisen skal brukes til delfinansiering av Female Heart workshop i 2020, et årlig nettverksarrangement hvor unge forskere på kvinnehjertehelse i Norge får møte nasjonale og internasjonale frontforskere i feltet.

Juryens begrunnelse for tildelingen kan du lese her: