Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Vi tar nå imot søknader om seks parallelle kurs med tverrgående keynotes og virtuelle sosiale arrangementer. BSRS 2021 vil være en hel-digital PhD-forskerskole.
Programmet er viet den spennende historien til komponisten Anne-Marie Ørbeck, med bidrag fra Arnulf Christian Mattes, leder Senter for Griegforskning og professor Jill Halstead ved Griegakademiet, UiB. Ørbeck rakk å få urframført debutverket sitt, en klaverkonsert, med selveste Deutschlandsender Berlin i 1938, før krigen kom til Norge og hun måtte dra hjem igjen. Der bosatte hun seg i Bergen og... Les mer
Ved hjelp av musikk blir flyktninger raskere integrert i Norge. De kan til og med bli popstjerner.
19 og 20.oktober møtes aktører fra illustrasjon, lydkunst og musikk til det digitale symposiet TRANSPOSITION AS ARTISTIC PRACTICE. Professor Hilde Kramer er ansvarlig for symposiet som arrangeres fra Fakultet for kunst, musikk og design.