Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Trakassering og veilederens makt i de kunstneriske fagene er blant mange tema som skal diskuteres i det nye Erasmus+-prosjektet Advancing Supervision for Artistic Research Doctorates. KMD er en av ni europeiske partnere.
Apply now for the Master's Programmes in Design and Fine Art!
–Jeg vil helst studere i Bergen, her vet jeg at det er et godt studiemiljø, sier Maria Hjertholm, som besøkte Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) da Universitetet i Bergen arrangerte Åpen dag 21. januar 2019.
Edvard Grieg er en av våre mest berømte komponister og spilles fremdeles veldig mye over hele verden. Senter for Griegforskning vil trenge dypere inn i Griegs betydning, både kulturelt og musikalsk. Sentralt i forskningen blir å se på hvordan politiske kriser gang på gang gjør Grieg relevant som et symbol for humanistiske og demokratiske verdier.