Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Corona-tiden byr på utfordringer for oss alle, men Forskergruppen for EU/EØS, konkurranse- og markedsrett er like aktive som før!
Forskergruppemedlem Malgorzata Cyndecka var nylig gjest på Misjon Veslandet - en podcast fra PwV, om statens tiltak i relasjon til koronakrisen.
Forskergruppemedlem Halvard Haukeland Fredriksen publiserte 20. april et innlegg på efta-studies.org med tittelen "A 'special relationship' built on a patchwork – How the CJEU sees the EEA EFTA states". Innlegget presenterer og analyserer den nylig avsagte avgjørelsen fra ECJ, Case C-897/19, som kan vise seg å bli viktig for fremtiden for EØS-samarbeidet og for forholdet mellom EFTA-statene og EU.
Tall fra samordna opptak viser at i alt 1958 søkere har juss ved UiB som førstevalg. Det er 104 flere enn i fjor.
Da Covid-19 traff Norge, ble Dragefjellet tømt for studenter. Forelesninger, seminarer og veiledning ble flyttet over til digitale plattformer. Hvordan har det gått?