Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Kristian Strømsnes begynte i september 2020 som postdoktor ved Det juridiske fakultet, UiB, etter at han i juni samme år disputerte for Ph.D.-graden med avhandlingen "Uten virkning" - vilkår for og virkninger av at en kontrakt etter en offentlig anskaffelse kjennes "uten virkning". Mens avhandlingen fokuserer på håndhevelse av regelverket gjennom å kjenne kontrakter «uten virkning» for å unngå... Les mer
Forskergruppemedlem Malgorzata Agnieszka Cyndecka publiserte 6. september et innlegg på efta-studies.org med tittelen "A dystopian story about COVID-19, Artificial Intelligence setting grades and the GDPR".
Boka Comparing Legal Cultures er redigert av jussprofessorane Sören Koch og Jørn Øyrehagen Sunde, og gir ei unik oversikt for alle som arbeider med internasjonal rett.
Erfaring med forsking. Ro til å fordjupe seg i eit sjølvvalt tema. God oppfølging frå fakultetets tilsette. Dette ventar det rekordstore kullet studentar som denne hausten starta på Forskarlinja.