Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

Navnet Carl Arnold er uløselig knyttet til fremveksten av et profesjonelt norsk musikkliv i 1850-årene.
Eit nytt felles prosjekt er på trappene. I oktober skal dirigentar samlast på Griegakademiet til inspirasjon for å finne ut korleis det kan etablerast eit utdanningstilbod på universitetsnivå for dirigentar som jobbar med born og unge .
Tidligere fiolinstudent ved Griegakademiet Halldis Rønning er den første norske kvinnen noensinne som ansettes som dirigent for et profesjonelt norsk symfoniorkester.
Annabel Guaita, stipendiat på Stipendprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid ved Griegakademiet - Institutt for musikk lanserer ny CD
Et åpent seminar om doktorgradstilbud og -muligheter innen musikkterapifaget på Griegakademiet – Institutt for musikk, Universitetet i Bergen.