Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

Kjell Edvart Andreasson ble kalt Norges farligste mann etter en skyteepisode. Så møtte han en mann og en musikk som skulle snu opp ned på livet hans; stipendiat ved Griegakademiet - Institutt for musikk Lars Tuastad.
I uke 7, 13. – 17. februar, er det prosjektuke for studenter og lærere på Griegakademiet. Da legger vi den normale timeplanen til side og bruker all disponibel tid på samspillprosjekter av ulike slag – fra klassisk klaver i duoformat, via jazz og barokkmusikk til nykomponerte stykker for sinfonietta. Her er både «ferskinger» og garvede studenter i aksjon. Onsdag til fredag i samme uke, 15. – 17.... Les mer
Viggo Krüger disputerer fredag 2. mars kl 10.00 for Phd graden i faget musikkterapi, med en avhandling om ungdommers perspektiver på deltakelse i en samfunnsmusikkterapeutisk praksis i barnevernsarbeid.