Institutt for klinisk odontologi

Ny instituttleder ved Institutt for klinisk odontologi (IKO)

Bodil Kristina Lund er ny instituttleder ved Institutt for klinisk odontologi. Bodil har jobbet ved IKO, Seksjon for oral kirurgi og oral medisin og ved Haukeland universitetssykehus siden 2017. Fra og med denne måneden er hun IKOs nye instituttleder.

Bodil Kristina Lund
Signe Solberg

Før hun kom til Norge jobbet hun på Karolinska Institutet og Det Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm. Hun var ferdig tannlege i 1994, og videreutdannet seg deretter til spesialist i kjevekirurgi . Hun har særlig forsket på antibiotika og kjeveledd, og har arbeidet mye med retningslinjer for antibiotikabruk. Hun var tidligere sjef for Enhet for kjevekirurgi ved Karolinska institutet, og har sittet i en rekke styrer og ledelsesgrupper.

I sin tid på IKO har hun bl.a. hatt ansvar for smittevernundervisning og vært leder for den såkalt RAS-gruppen.

Bodil sier at hun gleder seg til å ta fatt på jobben som leder ved IKO, og at hun ser et stort potensiale for instituttet vårt, med alle sine gode medarbeidere.

Vi ønsker Bodil hjertelig velkommen i sin nye rolle, og ønsker henne lykke til!