Institutt for klinisk odontologi
Klinisk odontologisk forskning

Smerter i ansikt og kjeve

Pasienter med langvarige ansiktssmerter kan få hjelp av Kjevekirurgisk avdeling ved Haukeland Universitetssjukehus (HUS). Ved HUS jobber et tverrfaglig utredningsteam, med profesjon i smertemedisinsk og odontologisk kompetanse.

Ansikt- og kjevesmerte

Forskningsgruppen for Smerter i ansikt og kjeve og det tverrfaglige utredningsteamet ved HUS ledes av prof. Annika Rosén.
Produsent:
I samarbeid med UIB Læringslab og IKO

Utredning og oppfølging av pasienter  ved Nasjonal behandlingstjeneste for uavklarte smerter i ansikt og kjever ved Haukeland Universitetssykehus gir forskere ved IKO verdifulle opplysninger om risikofaktorer, komplekse sammenhenger og effektive tiltak. Disse pasientene har ofte forsøkt flere ukoordinerte behandlingstiltak uten virkning, og prosjektet kan hjelpe disse og fremtidige pasienter til et bedre liv, sier professor Trond Inge Berge.

Forskningsgruppen for Smerter i ansikt og kjeve har en egen informasjonsside.